Waar veel startende ondernemers niet meteen aan denken is: wie doet de administratie? De meeste ondernemers beginnen vanuit een passie aan een onderneming. Logisch ook, want jouw passie is wat je het liefste doet en daar ben je ongetwijfeld ook heel er goed in. Maar hoe zit het met andere zaken die om de hoek kijken bij het ondernemen? Eén van de belangrijkste elementen die bij het ondernemen komen kijken is de administratie. Indien uw onderneming nog in de opstartende fase is het ook prima zelf bij te houden. Aangezien er veel komt kijken bij het voeren van een administratie is het altijd aan te raden om hier ondersteuning bij te zoeken. Meer informatie via de blog zakkelijk-holland.nl

Ondersteuning bij de administratie

Wanneer ga je op zoek naar ondersteuning voor de administratie? Vaak gaan ondernemers op zoek naar ondersteuning op het moment dat de onderneming (extreem) gaat groeien. Maar ook bij speciale projecten of tijdelijke uitval van medewerkers kunnen ondernemers ineens behoefte hebben aan administratieve ondersteuning. Gelukkig zijn er tal van administratiekantoren die hierbij kunnen helpen.

Administratie in de breedste zin

Als we het hebben over de administratie waar hebben we het dan eigenlijk over? Met de administratie wordt in de breedste zin van het woord bedoeld: de boekhouding, de structuur, de organisatie, de jaarrekening en de belastingen. Een administratiekantoor kan hierbij hulp bieden. Het gaat namelijk niet alleen om de werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd maar ook de kennis die je erover moet hebben. Zo zijn zij op de hoogte van alle opties die een boekhoudprogramma kan bieden maar ook kennen zij alle fiscale regeltjes die een ander over het hoofd ziet. Ook weten zij als geen ander hoe je het beste een deugdelijke administratie voert, dit is belangrijk bij communicatie met derden zoals banken, kredietverstrekkers en de fiscus. En wat dacht u van een personeels- en salarisadministratie? Behalve salarisstroken dient u ook kennis te hebben van bijvoorbeeld sociale verzekeringen en loonbelasting. Kortom, bij het voeren van een administratie komt meer kijken dan u denkt. Een administratiekantoor inschakelen is dus geen overbodige luxe. Zij zorgen ervoor dat de continuïteit van uw administratie gewaarborgd is zodat u zich enkel hoeft te concentreren op uw passie.