Via zoekmachine optimalisatie is het mogelijk om een hoge positie binnen Google te verkrijgen. Voor veel bedrijven is het een wens om zo hoog mogelijk binnen Google te komen, maar in realiteit is dit vaak moeilijk voor elkaar te boksen. Een groot aantal websites trapt in zogenaamde ‘valkuilen’, die men binnen SEO beter niet kan doen. Dit artikel gaat over twee van deze valkuilen binnen zoekmachine optimalisatie en hoe u er níet in trapt.
Valkuilen binnen zoekmachine optimalisatie
Fouten omtrend content
Rondom de content worden binnen zoekmachine optimalisatie vaak fouten gemaakt. Het maken van kwalitatieve contentis niet zo makkelijk als het lijkt. Alles wat in de tekst staat moet daadwerkelijk een einddoel dienen en dit is bij veel teksten bij lange na niet zo. Het actueel houden van content is cruciaal.
Regelmatiger dan de concurrentie iets nieuws publiceren zal zowel op het gebied van klanttevredenheid, als op het gebied van zoekmachine optimalisatie goed doen.
Hinderlijke advertenties funest voor zoekmachine optimalisatie
Binnen zoekmachine optimalisatie is het niet handig om gebruik te maken van hinderlijke advertenties. Het kan van belang zijn voor uw verdienmodel, maar Google ziet uw vervelende pop-ups ook… Om op lange termijn hoog binnen Google te komen (en te blijven) is het van belang het aantal advertenties te reduceren de gebruiker van uw site blij te maken en zoekmachine optimalisatie goed te doen. Geen (of een slechte) mobiele site In de wereld van zoekmachine optimalisatie, wordt het hebben van een goede mobiele site steeds belangrijker. Steeds meer personen gebruiken het internet via een mobiel device en Google weet dit. Als een gevolg hiervan weegt de mobiele site zwaarder binnen de ranking van Google en dus ook zoekmachine optimalisatie.
Zoekmachine optimalisatie is zoals de valkuilen laten zien een complexe taak. Fouten omtrend content, hinderlijke advertenties en geen of een slechte mobiele site zijn vaak de oorzaak van een slechte positie binnen Google. Om op lange termijn goed online vindbaar te zijn, is het verstandig om een extern bureau in te schakelen. Resultaat is het belangrijkste binnen zoekmachine optimalisatie. SAM Online Marketing is een voorbeeld van een extern bureau dat een goed resultaat wat betreft zoekmachine optimalisatie voor u kan verzorgen.