Internet marketing

Interview met Rich Roll, auteur van Ultra

marketing book

Rich Roll, auteur van het populaire boek Finding Ultra, sprak over zichzelf en zijn levensfilosofie.

Wie is Rich Roll en waarom is zijn levensverhaal het bekijken waard?

Rich Roll is afgestudeerd aan Stanford, ultramarathonatleet en een gezondheidsexpert die op zijn veertigste zijn leven veranderde door serieus te gaan sporten en een plantaardig dieet aan te nemen.

In zijn boek Ultra, waarvan de belangrijkste ideeën in onze bibliotheek zijn gepubliceerd, vertelt hij over zijn levensreis. En ook over de filosofie en houding die hem hielpen om zulke verbluffende resultaten te bereiken. Rich Roll ging van een alcoholist naar een uitstekende atleet, van een fastfoodconsument tot een fervent voorstander van een plantaardig dieet, van een entertainmentliefhebber tot een familieman en een vader van vier. Desondanks leest hij in zijn boek geen lezingen, maar vertelt hij zonder verfraaiing over zijn leven, fouten en inzichten.

Toen je 40 was, besloot je je leven drastisch te veranderen en deel te nemen aan de zwaarste ultramarathon van Hawaï. Wat heeft u ertoe aangezet dit te doen?

RICH: Als je 40 wordt, kijk je gewoon naar je leven: wat je hebt bereikt en bereikt, welke hoogten je hebt veroverd. Je stelt jezelf vragen: “Ben ik gelukkig?”, “Wat zou ik kunnen veranderen als ik 10-20 jaar geleden terug zou gaan?” Toen ik in de veertig was, was ik erg zielig, fysiek kreeg ik 20 kilo extra aan fastfood, emotioneel – ik verachtte mezelf ervoor. En ooit heb ik een van die levensmomenten meegemaakt waarop je begrijpt dat er in dit leven iets moet worden veranderd. Nu of nooit. Dat het moment is gekomen waarop u moet handelen. Op dat moment had ik geen plan hoe ik deze veranderingen in mijn leven kon belichamen, hoe ik het natuurlijker kon maken en er voldoening uit kon halen. Met de hulp van mijn vrouw heb ik een zevendaagse detoxificatiecursus gevolgd, die bestond uit groenten en fruit, waarna ik de kracht voelde om mijn leven en innerlijke toestand te blijven verbeteren. Deze cursus heeft me zo geïnspireerd dat ik een vegetarisch dieet probeerde. Na een tijdje werd ik veel energieker en sterker, het overtollige gewicht begon weg te gaan. Maar in die tijd was ik een lacto-ovo-vegetariër, d.w.z. Ik at nogal ongezond voedsel: pizza, kaas, geraffineerd en bewerkt voedsel. Op een gegeven moment was ik klaar om weer los te breken en aan mijn vorige leven te beginnen, mijn kracht begon me te verlaten. En toen besloot ik mezelf nog een laatste kans te geven, de laatste spurt te maken en het veganistische dieet te proberen, d.w.z. schakel uitsluitend over op plantaardig en gezond voedsel. Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik veganist zou worden, ik hou er niet van om een ​​woord te gebruiken, maar op basis van mijn huidige wereldbeeld ben ik op dit moment veganist.

Destijds dacht ik niet dat veganisme mijn leven op die manier zou veranderen, ik geloofde niet dat het zou werken. Maar na een tijdje voelde ik weer dat mijn energieniveau begon te stijgen. Ik begon me echt goed te voelen. Toen begon ik te sporten. In het begin was het gewoon joggen in de natuur. Toen vond ik het zo leuk dat ik besloot me voor te bereiden en deel te nemen aan de beroemde Ironman-marathon. Maar om mee te doen aan een echte triatlon, heb ik jaren getraind. Ik had gewoon geen tijd om te wachten en besloot Ultraman Hawaii te proberen. Ultraman is een driedaagse triatlon die plaatsvindt op de Grote Eilanden van Hawaï. Op de eerste dag moet je ongeveer 10 kilometer zwemmen en ongeveer 150 kilometer fietsen. Op de tweede dag – ongeveer 270 kilometer fietsen. Op de derde – “run” 80 kilometer. Natuurlijk dacht ik toen dat het onmogelijk was. Maar iets in mij vertelde me dat het de moeite waard was om te proberen en ik begon deze race in mijn verbeelding opnieuw te spelen. Iemand in mij zei hardnekkig: “Je kunt het!”

Kun je atleten mentale trainingstechnieken aanbevelen om hun uithoudingsvermogen te ontwikkelen?

Het belangrijkste voor mij als ik deelneem aan wedstrijden is dat ik het niet doe voor een resultaat, maar om te leren en iets nieuws in mezelf te ontdekken. Het is een soort reis. Over het algemeen is een race maar een klein onderdeel van een lange reis. Ik breng veel tijd alleen door met mezelf: ik mediteer, bereid me voor op hoge belastingen.

Neem je yoga en spirituele oefeningen op in je trainingen?

Je kunt fysiek totaal onvoorbereid zijn, maar als je mentaal niet voorbereid bent, bereik je niets en verspil je alleen je potentieel. Je moet geloven, ongeacht in welke god – Christus, Boeddha, Mohammed of welke andere dan ook – geloof en spirituele voorbereiding geven je de kracht om moeilijkheden te overwinnen. In mijn geval gebruik ik yogapraktijken om me voor te bereiden op de races. Ze stellen mij en mijn lichaam in staat om me in het huidige moment te concentreren, alle negatieve gedachten te verwijderen en mijn lichaam en geest open te stellen voor de mogelijkheid om iets meer te weten. Onze fysieke conditie weerspiegelt onze innerlijke wereld, onze “spiritualiteit”. Hoe meer ik deze ervaring accepteer, hoe beter ik word als atleet en als persoon in het algemeen. En ik begin echt beter te rennen, beter te trainen en me goed te voelen in alle aspecten van mijn leven.

Nog niet zo lang geleden liep je de zwaarste marathon – Epic 5 – een vijfdaagse triatlon op Hawaï – met je vriend Jason Lester. Deel uw indrukken en ervaringen die u heeft opgedaan.

Nadat ik geboren was, nadat ik gestopt was met drinken, mijn vrouw ontmoette en kinderen kreeg – dit is misschien wel de beste ervaring van mijn leven. Velen zeiden dat Epic 5 onmogelijk was om erdoor te komen, maar we verzetten ons. Toegegeven, we waren een beetje laat en passeerden dit pad niet in vijf dagen, maar in een week. En toch deden Jason en ik iets dat we ons nooit hadden kunnen voorstellen. En ik zou deze wedstrijd niet eens een race willen noemen, voor mij was het een grote spirituele pelgrimstocht naar de eilanden. Elke dag zagen we mensen die ons steunden op dit pad: fietsers, atleten, zwemmers, ze hielpen ons allemaal om deze uitdaging te overwinnen. We voelden letterlijk een nauwe spirituele band met deze onbekende mensen, het was als een universele boodschap tot genezing. Maar het was ook ongelooflijk moeilijk. Er waren te veel obstakels op weg naar de finish. Alleen rennen was ontmoedigend, het verplaatsen tussen de eilanden was een ongelooflijke stress en stress. Al die tijd hebben we praktisch niet geslapen, het was heet en winderig, fietsen gingen af ​​en toe kapot en ze moesten onderweg worden gerepareerd. Maar nadat we al deze tests van aangezicht tot aangezicht hadden ontmoet en ze hadden doorstaan, konden we de race met succes afronden. En ook de wereld laten zien dat we het als vegetariërs deden. Zonder speciale sportsupplementen en preparaten.

Jij en je vrouw hebben een vegetarisch receptenboek geschreven. Deel met ons welk gerecht jij het lekkerst vindt?

De meeste van onze gerechten zijn heel gemakkelijk te bereiden. Nadat we het vlees hadden opgegeven, begonnen we alleen natuurlijk plantaardig voedsel te eten. We genieten bijvoorbeeld erg van het drinken van smoothies (vitaminecocktail gemaakt van fruit), maar ook van gezonde dranken gemaakt van groenten. Onze salades bestaan ​​voornamelijk uit groene groenten (ze bevatten veel antioxidanten) – spinazie, sla, broccoli, spruitjes, allemaal gekruid met kokos of olijfolie. We gebruiken quinoa of bruine ongepolijste rijst als bijgerecht. Samen met onze kinderen koken we en zijn we dol op amandelpesto (saus), chiazaadpudding, amandelkaasnacho’s (tortilla’s) en tomatensaus volgens familierecepten.

Welke producten koop je meestal in winkels?

Elke week proberen we naar de boerenmarkt te gaan, die vlakbij ons huis ligt. We kopen kool, bieten, spinazie, wortelen, avocado’s, spruitjes, artisjokken en diverse soorten fruit. Amandelen en amandelboter en glutenvrij brood. We nemen ook lijnzaad en olijfolie.

Regelt u zelf vastendagen waarop u alles kunt eten?

Het gebeurt. Mijn zwakte is chips. Maar ik werk eraan.

Welke boeken vind je leuk van degenen die je onlangs hebt gelezen?

Ik lees graag boeken over plantaardige diëten en voeding. Onlangs las ik Rip Esselstin’s Engine 2 Diet – een prachtig boek. Ik raad ook aan om The China Health Study van Colin Campbell te lezen. Over zelfontplooiing vind ik het boek van Timothy Ferris “How to work 4 hours per week” erg leuk, ik lees ook regelmatig zijn blog.

Heeft u een favoriete quote die u met onze lezers wilt delen?

“Om hier en nu te zijn” Bhagavan Dash. Slechts 3 woorden, maar hoeveel ze betekenen!

Wat zou je onze lezers kunnen wensen, die mensen die net als jij willen veranderen?

Ik kan alleen mijn ervaring delen. Vertel hoe ik erin slaagde om van veel schadelijke verslavingen af ​​te komen en het pad van zelfontplooiing te bewandelen.

Er zijn enkele tips die ik onlangs heb gedeeld met CNN-luisteraars. Daar zijn ze:

“Stel jezelf geen vage doelen, zoals” In vorm komen “,” Bewegen “,” Begin met het eten van gezond voedsel. ” Dit is allemaal goed, maar toch is er geen echt doel in dergelijke berichten. Ze motiveren je niet om oude gewoonten af ​​te breken en beter te worden.

Hoe specifieker, hoe beter. Hoe specifieker het is, hoe groter de kans dat u dit bereikt. Maak een gedetailleerd plan, waarin je tot in detail beschrijft hoe je naar je doel toe gaat.

Krijg de steun van vrienden en familie. Creëer een “netwerk” van mensen om u te helpen en uw vorderingen te volgen. Maar pas op voor negatieve mensen die je dromen zullen verpesten. Wees selectief.

Doe waar je van houdt. Uw beroep mag geen last zijn. Het moet leuk en gemakkelijk zijn. Als je een hekel hebt aan hardlopen, zoek dan een activiteit die je leuk vindt.

Volg geen specifieke diëten. Ik vind echt dat voeding gebaseerd moet zijn op plantaardig voedsel. U heeft geen specifieke en vermoeiende diëten nodig. Eet groenten en fruit en je zult merken dat je je nog nooit zo goed hebt gevoeld. Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen.

Ik ben een realist en ik begrijp dat maar weinigen het zich kunnen veroorloven om veganist te worden, maar ik ben er zeker van dat het binnen de macht van ieder van ons ligt om meer natuurlijk voedsel te eten: groenten en fruit. Dit alleen al zal uw welzijn verbeteren.

Leef de dag. Grote doelen lijken overweldigend. Stem af op het feit dat u de veranderingen zult opmerken die u gedurende de dag zijn overkomen. Maak je geen zorgen over morgen. Concentreer je voor vandaag.

Wees consistent. Het maakt niet uit hoeveel of hoe hard je traint. Consistentie en systeem van training is vereist. Als je minstens 10 minuten per dag tegelijkertijd opzij zet, is dat goed. Kies uw ritme waarin u zich op uw gemak zult voelen en zorg ervoor dat u het volgt. En onthoud – alles moet leuk zijn.

En het maakt helemaal niet uit hoe oud je bent, wat voor figuur je hebt, etc. Je kunt jezelf veranderen. Het belangrijkste is om een ​​specifiek doel te stellen en het plan voor de uitvoering ervan duidelijk te volgen ”.

Wat zijn je plannen voor de toekomst?

Ik heb een race gepland voor de Ultraman Wereldkampioenschappen in de nabije toekomst, die ook elk jaar na Thanksgiving op Hawaï plaatsvindt.

Voor de rest zijn we van plan om in de nabije toekomst een centrum te openen waar we mensen zullen leren hoe ze goed kunnen eten, mediteren en bewegen. Kijk op mijn website, er staat nog veel informatie over wat we in de nabije toekomst gaan doen. Succes!

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing marketing book

https://marketingbook.shop