Herengracht500
Image default
Management

Business administration and service management

BSc in bedrijfskunde en dienstenbeheer

De BSc SEM combineert bedrijfseconomie en studies in de dienstensector en geeft u een diepgaand inzicht in hoe u een dienst op de markt kunt brengen, verkopen en organiseren op zowel nationale als internationale markten.

 

Diensten in een breed perspectief

De dienstensector is de grootste sector in de meeste ontwikkelde landen. In Denemarken draagt hij voor ongeveer 70% bij aan het nationale BBP. Een dienst is een immaterieel aanbod; voor de aankoop wordt geen fysiek product uitgewisseld tussen koper en verkoper. Traditionele voorbeelden zijn diensten die worden verleend in winkels, restaurants, hotels, toerismebureaus, reizen, pretparken of zelfs in openbare instellingen zoals musea. Moderne voorbeelden van diensten zijn abonnementen op streamingdiensten, sociale media, mobiele en communicatiediensten en zakelijke diensten.

 

Diensten maken integraal deel uit van wat een onderneming is en wat zij produceert. Aan fysieke producten is bijvoorbeeld vaak ook een extra dienst verbonden in de vorm van kennis, tijd of aandacht. Een eenvoudig voorbeeld zou kunnen zijn wanneer u een nieuwe telefoon koopt. Je betaalt voor een fysiek product, maar je krijgt ook een service in de winkel vóór de aankoop, waarbij de verkoopmedewerker je informatie geeft en de vragen beantwoordt die je misschien hebt. Maar u krijgt ook service na de aankoop in de vorm van een garantie en 24/7-klantenservice.

 

Een verschuiving van producten naar diensten

Terwijl bedrijven het vroeger hadden over de producten die ze leverden, leggen ze nu de nadruk op de service die ze hun klanten bieden – of dat nu is als onderdeel van een fysiek aangeschaft product of als een op zichzelf staande dienst. De digitaliseringsgolf die we momenteel meemaken, is waarschijnlijk het duidelijkste voorbeeld van de verschuiving van producten naar diensten, die ons allemaal raakt in onze banen of studies, maar ook in ons persoonlijk leven. Service is een essentieel onderdeel geworden van productontwikkeling en een middel om te concurreren met rivalen in de sector. Vandaag de dag is een effectieve klantenservice een essentieel element om te overleven en te groeien in een concurrerende markt. Als u niet aan de verwachtingen en behoeften van uw klanten voldoet, zullen uw concurrenten dat zeker doen.

 

Vaak is er ook een wisselwerking tussen de kwaliteit van een fysiek product en de service die daarbij wordt verleend. Dat wil zeggen, hoewel de concurrent objectief gezien misschien een iets beter product heeft, kunt u de consumenten toch aantrekken door een betere service en koopervaring te bieden.

 

Het algemene en het dienstverleningsspecifieke perspectief

De BSc SEM geeft je een breed inzicht in bedrijfskunde, hoe bedrijven zich ontwikkelen en de concurrentie voorblijven en hoe diensten waarde toevoegen in verschillende sectoren, zowel als op zichzelf staand aanbod als in relatie tot diensten en ervaringen. U krijgt ook een breed inzicht in de dienstensector als geheel, terwijl u dieper ingaat op één specifieke dienstensector aan de hand van casestudy’s en tekstboekvoorbeelden.

 

Het doel van deze structuur is diensten te begrijpen als een geïntegreerd onderdeel van een bedrijf. Stel u bij wijze van voorbeeld een bedrijf voor dat een of andere dienst verleent, hetzij aan bedrijven, hetzij aan particuliere consumenten. De manager van een dergelijke onderneming kan niet zomaar diensten ontwikkelen en verlenen zonder rekening te houden met de externe omgeving van de onderneming. Hij moet begrijpen in welke economische en concurrentiële omgeving het bedrijf is ingebed, hoe het bedrijf en zijn diensten moeten worden georganiseerd en op de markt gebracht, welke economische en strategische doelstellingen het nastreeft en hoe het verlenen van concurrerende diensten kan helpen om die doelstellingen te bereiken.


 

 

business management 

vacatures

auto verkopen

 

https://www.newbusinessmanagement.com/