Als u op de markt bent voor het afstemmen van uw voertuig, is een vraag die u waarschijnlijk hebt gevraagd, kan ik mijn auto zelf afstemmen? Het antwoord op deze vraag is een doorlopend nr. Auto-tuning is strikt voor professionals en mensen die goed zijn opgeleid in het veld. Hoewel er een paar eenvoudige dingen zijn die kunnen worden gedaan om de prestaties van uw auto te verhogen of te verbeteren, is afstemming een taak die het best is aangelaten aan een licentie-tuner. Dus wat kun je doen als je wilt leren hoe je je eigen auto kunt afstemmen?
Race-tuning is door de jaren heen erg populair geworden. Het is nu in een beroep uitgegroeid voor vele enthousiastelingen. Auto-afstemming is de mechanische modificatie van een auto voor optimale prestatiespecificaties tegen de standaard van dat voertuig. Meestal is dit een groter motorvermogen en / of meer dynamische handlingkarakteristieken dan het voertuig oorspronkelijk was bedoeld om te passen. Dit kan een bovenliggende eindvermogen, meer pk, verhoogd koppel en verminderd remmen en snelheid omvatten. Deze modificaties kunnen uw auto maken van de sleepstrip naar de open weg in een kortere hoeveelheid tijd.
Naast race-tuning zijn er ook andere soorten auto-afstemming die speciale tools en kennis vereisen van welke veranderingen een aanzienlijke impact kunnen hebben op de prestaties van uw voertuig. Een voorbeeld hiervan is brandstofinspuiting. Een populaire modificatie die de kilometerstand van het brandstof verbetert, is de toevoeging van een hoge stroombrandstofinjectorkit aan een lage drukinlaatbuis. Dit wordt gedaan door een brandstofpomp brandstofleiding in de bestaande inlaatbuis in te voegen. Een ander voorbeeld van brandstofafstemming omvat de toevoeging van een turbolader. Dit is waar een gasmotor wordt omgezet in een turbomotor, meestal door de methode van waterinjectie.
Om uw voertuig af te stemmen, moet u de interne verbrandingsmotoren als de bougies en de bijbehorende delen zoals de uitlaatgas en -dempers wijzigen. Om dit te doen, moet u toegang hebben tot een auto of een motorreparatiewerkplaats met ervaring in deze wijzigingen. U kunt leren over de mechanica van de motoren door het internet te onderzoeken. Er zijn tal van gidsen beschikbaar die u stap voor stap instructies laten zien over het uitvoeren van deze wijzigingen.
Ontstekingstijding is een andere belangrijke component die een enorm verschil kan maken in de uitvoering van uw auto. De ontstekingstiming is het aantal keren dat de vonk per elk ontsteking wordt ingeschakeld. Dit wordt normaal gesproken aangegeven op de bestuurderszijde van de motor in meters genaamd RPMS. Het hebben van een goede ontstekingstiming kan u duizenden dollars per jaar in brandstofrekeningen besparen en kostbare mechanische rekeningen vermijden. Om uw auto af te stemmen, moet u een geautoriseerde aftermarket-accessoire-set kopen die rechtstreeks door de fabrikant is vervaardigd.
Uw laatste afstemkeuze is het type brandstofsysteem dat u wilt gebruiken. Als u de voorkeur geeft aan een brandstofbeheersysteem dat roestvrijstalen ringen van grotere diameter gebruikt voor brandstofverbindingen, dan kunt u turbochargers of high-flow-katheters niet gebruiken. Turbochargers en high-flow-katheters vereisen roestvrijstalen ringen van grotere diameter omdat ze meer brandstof nodig hebben om op volledige capaciteit te werken. Een brandstofbeheersysteem dat gebruik maakt van kleinere diameterringen, kan ook turbochargers en high-flow-katheters gebruiken, maar het zal niet zo sterk zijn van een effect op het brandstofverbruik. Klik hier voor meer informatie https://www.chipperformance.nl/ |